Iklan

Monday, July 8, 2013

Melawat Klinik Orthopedik, Hospital Serdang

Assalammualaikum~


Last week ari rabu aku ada appoinment ngan 
Klinik Ortopedik Hospital Serdang...
Kenapa aku ada appointment disini ? huhi
Aku kan slalu sakit  lutut ---> Refer sini
Pastu sakitnya tak baik-baik 
so igt nk try check ngan doktor pakar plak.
Mintak lar surat refer drpd doktor panel ofis aku
 utk jmpa doktor Pakar Ortopedik Hospital Serdang
Aku hantar surat 20/5/2013, 
dorg pggil appointment 3/7/2013
 dkt 2  baru pggil jmpa doktor. Lama banget tunggu giliran.
Maka pagi-pagi dalm kul 8 lebih cmtu 
sampai ke sana ditemani encik daddy.

Mula-mula pg bhgian Ortopedik à amik surat 
à pg kaunter pendaftaran 
à dpt no 1309 (no sekarang 1229) 
*fengsan menunggu giliran huhu*


Dah Jenuh tgk kiri, tgk kanan, akhirnya sampai giliran aku, baru aku tau rupanya kalau bawak surat refer dr klinik swasta kita kena bayar untuk permulaan RM30 pastu ulangan RM5 tp kalau wat check lain-lain. Contohh X-Ray ke, amik darah ke dia charge harga biasa, harga kelas 1 (kerani tu  bagitau). Kalau  bawak surat refer Hospital kerajaan baru free. 
Kena byr mula-mula ngan ulangan RM5 jer
Huhuu aku tak tau pn pasal tu, 
kalau tau baik aku mintak surat refer dari klinik kerajaan.

Takpe lar dh datang ni aku proceed jer RM30 tu. 
Dah settle byr aku pg balik kt Orthopedik. 
Dia bagi no giliran lagi, aku dapat 1062. 
Phew ramainya manusia, 
masa tu nombor baru bergerak ke nombor 1004.
Dan penat duduk, berdiri plak, pastu makan dulu, 
dah settle macam-macam, 
nombor tak sampai-sampai gak. Lama beb
Pastu aku pn redha jer, 
tunggu ngan pasrah sambil baca buku Lelaki Eksistential.
 Daddy ntah pg mana. Sbb ramai manusia, kerusi pn penuh.

Tetiba ngah syok baca buku, nama aku dipanggil,
 kelam kabut aku bangun sambil angkat tangan.
Nombor aku lom sampai lagi sebenarnya. 
Ntah nape cpt plak. Lantak lar. Hihi aku ikut nurse tu.

Pastu dah jmpa doktor, terangkan segala sakit aku ni. 
Doktor tu suspek bkn sakit di lutut tapi lebih 
kepada pinggang dan tulang belakang.
 Dia ckp agak serius kalau aku tak check cpt-cpt.

Doktor tu suggest aku buat 3 senaman atau pun fisioterapi
 1- Core Exercise & Stretch 
2- Back Exercise & Strecth 
3- Hamstring Exercise & Strecth.

Pastu dia suh aku jaga postur badan ngan betul
 duduk, berjalan dan lain-lain
Nnt pas raya ada appointment lagi, 
kalau tak ok jugak dia nk wat MRI scan. Phew seram lak dgr.
Tu jer caranya pas jmpa doktor pakar, takde ubat or pape. 
Tp dapat MC, doktor tu baik, 
dia lak tnya aku U tak nak apa-apa ke? MC ke time slip ke. 
Hihi. Aku plak lupa.

Tapi sehingga entry ini ditaip, 
aku lom start lagi exercise. Huhuu 
*bkn malas tp tak sempat kikiki*
InsyaAllah aku akan start secepat mungkin~ 

4 comments:

izfanora said...

salam Diila.. lama dah xberkunjung ke sini.. wah, klu dh sampai sakit blkg sume, bhya tu.. mcm za, za pnh jatuh dulu. so, blkg n pinggang selalu sakit. pastu doc selalu je bg ubt thn sakit. so, makin xelok plak utk buah pinggang.

alhamdulillah, lps amik supplement, n now za pregnant, pinggang n blkg xpulak sakit cm dulu. klu yakin, diila boleh r try. za ada jual.. :)

Puan Jiha said...

sakitnya....huhuhu

my hubby pon sakit pinggang yang teruk....sepanjang kenal dia...dua kali die sakit yang tak boleh jalan, pusing badan...masuk hospital...mang kene buat fisio aje

DiilaNordin said...

@izfanora. herm insyaAllah nnt pape sy contact awk ek. sy kena pun start mengandung n terus lepas bersalin tak elok2.

DiilaNordin said...

@Puan Jiha mmg sakit. tu lar kena rajin2 buat fisio skang ni. huhu