Iklan

Tuesday, July 2, 2013

Beli Barang Jepun tapi Made In China

Salam Sejahtera

aku baru pertama kali menjejakkan kaki ke Daiso Japan tapi bukan kt Japan, kat Mines jer pun. Walaupun kedai ini telah dihebohkan tapi aku tetap nak buat citer pasal Daiso. Ye lar kan aku 1st time pg. msti lar nk bgtau suma org. muahaha~

aku beli 4 barang jer setelah pusing2 selama setengah jam. apa yg aku rasakan ialah Daiso ni sama jer ngan kedai RM 2, kedai barangan China tp Daiso up sket lar bersamaan kedai RM 5, setiap barang berharga RM5 sahaja kecuali barang spesel yg harga dia mahal sket.

walaupun dia kedai Japan atau Jepun bahasa Melayu atau Jepang Bahasa Indonesia, 
tapi dia tetap menggunakan barangan buatan China. kuikuikui

tak kisah lar mana pun tp aku suka Daiso, lain kali leh datang lagi~

encik daddy pn suka kot dan dia telah berjaya mengepow aku
3x500pcs Japanese Tooth Picks. hohoho

aku beli 2 benda ni 

 Berus botol leh dipanjangkan utk basuh botol panjang~


beg plastik tahan lasak dengan title Comfortable Life
aku letak Telekung~ 

ada lagi 1 tergelap plak amik gambar tadi. Table Cloth aku beli

tgk ni walaupun bergegar masih jelas kelihatan 

Made in China~

tapi special produced for Daiso Japan~

Peace Yaw...

*esok ada appointment ngan Doktor Ortopedik Hospital Serdang. Takut plak aku. nanti citer*

2 comments:

nik ros said...

pernah masuk sekali , mcm2 ada tapi tak sempat nak jengk lama2.

DiilaNordin said...

@nik ros ha kan kena tgk lama2 baru ada berkenan kot