Iklan

Wednesday, June 12, 2013

Homemade Burger Bakar by Masterchef Encik Daddy.

Salam Burger Bakar~

aritu aku letak gambar burger bakar yg dah siapkan.
arini nk tunjuk cara-cara membuat burger bakar.
resipi aku google sebenarnya tapi aku simple kan lagi.
sedap gak rasanya. hehe
biasanya kitorg beli daging kisar jenama Ramly.
untuk proses pembancuhan, aku lar yg buat.
Masterchef tu nk masak jer. hihi

aku letak daging, pastu bawang besar, n lada hitam yang ditumbuk

pastu yg putih itu ialah white pepper n letak seasoning cap maggi
juga garam secukup rasa

pastu letak telur sebijik. gaulkan sehingga sebati.
maaf takde gambar masa ngah gaul.

pastu

bentuk kan menjadi seperti burger. kemudian masuk jap dalam freezer.

pastu amik pemanggang ajaib. kita bakor~
nmpk tak 1 beso n 1 kecik. 
hehe. masterchef pnya harus lar yg besar kan.

ha ada gaya tak?
burger jer pun yg dia boleh masak. takde lar masterchef sgt.
wakakaka.

akhir sekali jadi camni.

boleh di'ngap'. hehe yummy~

2 comments:

*∽ IZAN ∽* said...

sedapnyaa!! terus teringat kat pemanggang ajaibku yg belum dapat2 lagik!!!

DiilaNordin said...

haha pg amik cpt... mcm2 leh buat, best. =)