Iklan

Wednesday, April 3, 2013

Keinginan ber BRACES semakin memuncak. haha.

As-Salam

sebenarnya hasrat terpendam aku ni dah lama simpan.
atas sebab-sebab tertentu antaranya

a-duit belum cukup
b-takut, gementar, berdebar dan seangkatan dengannya.
c-takde ilmu pengetahuan BRACES
d-rasa macam ok lagi gigi ni

tapi tapi tapi

setelah gigi aku buat perangai dan terpaksa dicabut
aku terus rasa nak buat BRACES
yang dapat menutup gigi aku yang ilang tu.
(gigi aku pn tak teratur. 
ntah nak lari kemana gigi tu pn aku tak tau)


gigi compang camping aku. haha. 
malu lar so aku blur sket.


semalam aku pg melawat dentist kat 
Klinik Pergigian Impian, seksyen 3 Bandar Baru Bangi
aku nk cabut gigi + tampal.
alang-alang bukan along along
aku tanya pasal braces,
doktor tu cakap (lupa lar tnya nama doktor tu)
aku kena repair dulu suma gigi yang rosak.
banyak kot gigi aku rosak. smlm baru tampal n cabut 1 gigi
pasni ada lagi 2 appointment nak cabut 1 gigi n tampal 3 gigi.
erk bukan aku tak gosok gigi ek. 
aku pn tak tau nape rosak begitu teruk.
pemakanan aku rasa.

ok sambung balik cita braces, pas dah repair suma tu.
aku kena cabut 3 batang gigi lagi bahagian bawah
sbb nak bagi sama ngan total gigi bahagian atas.

doktor cakap kalau awak dah bersedia, saya bagi surat pg X-Ray.
dah X-Ray, baru cabut 3 gigi kat bawah tu.
pastu bayar deposit RM1500 n bermula pasang braces
yang aku tau bayaran deposit tak termasuk 
ngan X-Ray n cabut 3 gigi.

ha camtu lar prosedur pasang Braces kat 
Klinik Pergigian Impian ni.
so balik aku memujuk rayu encik asben 
(sebenarnya meminta izin. 
kan kalau nak buat pape kena mintak izin suami. 
kalau tak berdosa. hehe)

dan dia telah mengizinkan. weehuu.
InsyaAllah kalau aku dah berjaya pasang Braces nnt.
aku citakan. harap-harap semua berjalan lancar.
kikikii

No comments: