Iklan

Monday, February 25, 2013

Undangan Makan di Ikea. *bebola daging*

Salam makan (tiru stail kak pida.hehe)

Semalam ketika laki bini masih terkulat-kulat bangun dari tdo. 
telepon encik laki berbunyi dan kedengaran suara 
seperti mengajak kitorg ke sesuatu tempat. 
(encik laki cakap bahasa yang tidak dapat dipahami. haha)

Kemudian bila encik laki meletakkan telepon. cik bini tanya. nak kemana?

ke IKEA,mami ajak, ada org nak belanja makan. kul 12.

mmm pg lar, tak payah masak lar cmtu kan. aku berkata-kata gumbira haha

ok jom lar siap. jam didinding menunjukkan pukul 10.30 pagi. 
(huhi laki bini serta anak bangun lambat di hari minggu)

tongtangtengtungting
(tgh berkemas. makan bfast dulu.gosok baju.mandi.siapkan anak n blablabla)

kul 1 baru sampai umah MIL. suma dah menanti.
bergerak lar 2 kete ke sanun

ketika dalam perjalanan.

atas memenuhi kehendak orang, 
alhamdulillah kenyang lar mencekik 
10 ketui bebola daging cap IKEA, 
semoga yang belanja dimurahkan rezeki~ Amiin.

sementara menanti makanan. anak minum susu dulu.

bebola daging enak yang tak dapat dilupakan.
hehe

sementara tunggu dorg menyoping. 
kitorg tgk ajer sambil melayan
 si anak yang nak beli barang ikea. 
nk mengupgrade bilik katanya.

emaknya memanggil Fahiim sambil mengambil gambar.

bz menulis senarai nak membeli di Ikea.

dan ketika dorg nak membyr. kitorg disajikan dengan...

dong dong cheng!



tarian naga ala-ala harlem shake.
haha
jauh tak kitorg tgk. 
gara-gara mak budak anak yang takut.

diakhir perjalanan pulang ketika perut masih full dengan bebola daging.
tetiba dorg ajak ke kedai kasut Al-Ikhsan.
aik ckp belanja makan tapi kenapa nak belanja kasut plak ni???

jangan perasan ye mak n bapak  budak.
kasut opkos untuk budak paling kecik dalam keluarga MIL
iaitu 
Muhamad Fahiim Hanania.

si acu (adik asben yang ke 4) belanja sandal *terima kasih*

tahniah diucapkan atas penganugerahan 
kasut kaler merah ada tanda betul
hahaha

*aduyai aku lupa nak amik gambar mereka sekeluarga ketika sedang makan*

5 comments:

Nurul Ilyani said...

sedap nye meatball...dh lme x mkn :)

DiilaNordin said...

ha dah ngidam tu. kena pg mkn. hehe

Amanda Suria said...

seronok Fahiim...siap dapat kasut lagi kan..

khadijah said...

uwaaa nak meatball, bile ntah nak gi ikea makannya.. hoho

DiilaNordin said...

sis Amanda Suria ~ memang seronok jd budak kecik tu.

Khadijah ~ sedap woo meatball hehe