Iklan

Monday, January 7, 2013

Emak Selamat dioperasi.

Last week aku keje paling best. ari isnin keje. selasa cuti new year. rabu keje. khamis cuti emak operate. jumaat masuk half day plak. haha best kan.

ari khamis tu emak wat operation mata macam yang 2 tahun lepas kat HUKM gak. Dulu mata sblh kanan. kali ni sebelah kiri plak. Operation tu utk membuang katarak (cataract nama omputih). 

Merujuk kepada wikipedia maksud katarak ialah
"Katarak adalah sejenis kerosakan mata yang menyebabkan kanta mata berselaput dan rabun. Kanta mata menjadi keruh dan cahaya tidak dapat menembusinya. Keadaan ini menjejaskan penglihatan seseorang dan akan menjadi buta sekiranya lewt, atau tidak dirawat. Masalah katarak berbeza dengan masalah mata Glaukoma."

ha tu lar yang emak aku alami. sian emak. tapi kondisi emak dah ok berbanding 2 tahun lepas. kali ni sket jer kot sbb emak rasa cpt jer baik. dulu hampir 2 minggu emak baring jer. 
kali ni baru 2 hari dah pg jejalan. huhu

papepun syukur lar emak selamat. pasni mata emak akan lebih clear. =)

  pic ni beberapa minit pas emak settle operation.
eh lawa plak kerusi spital tu. hehe

4 comments:

izfanora said...

semoga cepat sembuh..

DiilaNordin said...

thank you =)

nik ros said...

moga cepat sembuh yea

DiilaNordin said...

Alhamdulillah dah hampir sembuh