Iklan

Friday, March 30, 2012

aduyainya pon...

Assalammualaikum~


arini baru ada rasa nk menulis setelah bersakit-sakitan selama seminggu, itu pun ada lagi sisa-sisa sakit tp ku tahan. maklum lar gaji dah masyuk...


mggu lepas ari selasa sampai lar ke arini, huru hara aku rasa idup aku.
lepas yg entry musim penyakit dah datang, igtkan fahiim hanania dah ok rupanya lagi teruk,
aku balik kerja, depan pintu pagar lagi dah dengar fahiim nangis. kuat lak tu. 
pastu mlm, langsung dia tak leh tdo, batuk n demam yang agak panas.
menangis jer dia sepanjang malam.


Esoknya ari Selasa (20022012) terpaksa lar aku amik EL nk bwk dia pergi jumpa doktor, tengahari tu aku pg Klinik Pakar Kanak-kanak An-Nur, sekali tutup untuk waktu rehat, terpaksa lar tunggu sampai 3pm. bila dah bukak no giliran aku no 3 jer pun, tapi dah namanya doktor pakar, lama kemain check. huhuu

tiba giliran aku kejap jer plak.
dia tgk jer dada fahiim pastu dengar pakai stethotoscope, pastu doktor cakap dia kena masuk wad ni sbb dia macam susah bernafas.mcm tu jer. dia suruh nurse bagi nebulizer sekali pastu dia buat surat untuk hantar ke Hospital Putrajaya. (nak masuk An-Nur mmg tak mampu lar huhu)


masa amik nebulizer untuk kali ke 4 ni, fahiim elok jer tak nangis langsung, siap tdo lagi. huhuu bagus2...
dah siap nebulizer, pg byr, RM70 kena charge. maka berangkat lar 3 beranak ke Hospital Putrajaya.


aku pg kat emergency Hospital Putrajaya, memula kena pg register kat Triage. dia check2 suma, fahiim hanania dapat rawatan yg kritikal sbb untuk penyakit asma mmg diberi keutamaan. so kena amik lagi nebulizer, kali ni dia nangis plak tapi aku pujuk2 sampai dia tertidur gak, pastu datang doktor check, muda lagi doktor ni, cute jer hehehe... tanya soalan macam2 lar, pas abes nebulizer, fahiim hanania kena amik darah, aku tak leh teman lak tu, baringkan dia kat katil jer, cian dia... dapat dengar dia nangis jer. huhuu sedey.


pas dah siap amik darah, bawak fahiim pergi x-ray plak. 1st time bawak budak buat x-ray.
dia nk x-ray bahagian dada. so kena baringkan fahiim kat katil pastu aku berdiri kat ujung katil n kena pakai 1 benda ni, macam perlindung lar letak kat pinggang sambil pegang kaki fahiim. start lar x-ray, fahiim takut jer tgk mesin tu dtg kat dada dia. nangis jer. tapi takde lak meronta-ronta.


dah siap x-ray, pergi balik kat emergency. duk kat tempat amik nebulizer td. lama pulak tunggu doktor tak muncul-muncul, dapat lar tgk drama kat emergency room tu, ada org gaduh laki-bini siap jadi kes polis, laki dia pengsan lepas dah pukul bini dia. (hahaha kelakar jer sempat lagi amik tau pasal cita org =P)


doktor pun datang, dia kata mmg ada kuman dalam paru-paru fahiim tapi tak serius sangat, dia bole ilang kalau makan antibiotik dengan dos yg ditetapkan.doktor ckp tak payah masuk wad dulu. kalo mlm tu, fahiim tak leh tdo n tak leh bernafas, bawak lar dia datang emergency ni balik. sebenarnya fahiim kena penyakit bernama pneumonia. huhuu bahaya wooo nasib lar tak jadi masuk wad.


Alhamdulillah skang dah ok. tggl sket2 jer batuk dia tapi aku plak yg sakit tak ilang2 ni. huhuuu ari khamis (22022012) aku pulak yg demam sampai lar ke arini. lagi 1 penyakit baru, telinga belah kanan ni dh kurang pendengaran, aritu bernanah tapi still tak ok. arini kena pg check ngan ENT lar. huhuu bahaya dibiar lama-lama. kang rosak alat pendengaran aku pulak. doakan aku sihat seperti sedia kala ya. TQ Amin...

No comments: