Iklan

Thursday, January 12, 2012

fahiim hanania kena demam campak

ari sabtu kul 2.am aku tersedar dari mimpi, tgk anak n suami masih lena n berdengkur,
tetiba rasa nk pegang pipi tembam fahiim hanania, geram sebenarnya tgk dia tdo hehehe
pegang2 eh panasnya, rasa2 badan dia... dah sah dia demam, aku amik tuala n basahkan terus letak kat dahi dia, pastu sambung tdo balik.
tengah sedap tdo, tetiba tersedar dari mimpi lagi, bila ada raksaksa eh laki aku kejutkan aku, dia tnya mana letak cool fever, aku mamai2 tunjuk kat bawah jer, maknanya laki aku pn terpegang pipi fahiim hanania yg panas tu...ni second time fahiim hanania demam, nmpk cam ok sket dari sebelum ni sbb dia tdo lena, tak meragam pn.
aku tak bawak dia pergi klinik pon coz ubat yg dia demam aritu ada lagi, so bila bagi ubat dia ok pastu datang balik demamnya, time tu dah lar aku nk pindah umah, dia duk umah makngah n opah yg tlg jaga, cian dia mama a.k.a mummy tak dapat temankan huhu


second day @ ari ahad, still lagi demam, aku plak bz mengemas di umah baru, pastu mak call ckp balik dulu tgk anak ni, dia meragam... balik lar kitorang, tgk dia tgh tdo, badan dia mmg panas, cian lar kalo tgk budak2 demam kan. pastu mak suh bawak pg klinik sbb masa aku takde, dia meracau2, nangis tak henti2, mungkin sbb panas sgt kot. so bawak pg klinik An-Nur Bandar Baru Bangi,
bila check doktor ckp demam sikit jer, doktor suh letak cool fever pastu sambung makan ubat yg lama tu... pas pg klinik, malamnya dia cam dh ok sket, dah aktif plak~erm psikologi betul.
plan asal nk celebrate besday abg K kat umah baru kitorg tp memandangkan anak demam, plan tak jadi lar... cian abg K hoho


ari isnin, fahiim hanania ada appointment ngan KK Bangi, pagi tu badan dia tak panas sangat tapi aku nmpk muka dia ada ruam2, tgk kat badan pun ada, alamak apehal lak ni?
aku tnya kat nurse KK tu, dia cakap campak lar ni, lor kesian anak aku kena campak plak, huhuu
masa tu dia mmg takde mood, nak timbang berat n ukur tinggi pn nangis. Berat fahiim hanania dah 10kg n tinggi plak 74cm... keturunan raksaksa hahaha


sampai arini, demam dia dah ilang tapi ruam2 still ada tp dah makin berkurang, dia pn cam tak bape aktif lagi, tdo jer, kalo main pun, pergerakan perlahan sangat. harap2 minggu ni cepat lar sembuh macam sediakala, lama dah tak tgk budak demok yg tak reti duk diam ni main2...


 abes pipi gebu fahiim hanania tercemar
 
 huhuhu cian

 muka tak ceria pn =( 
~mama a.k.a mummy yg over excited =P

pic smlm~ tgh main2 tetiba dia wat cam ni, poning kot

 pastu camni

pastu dia tdo. 
lama lak tu. jaga kejap pastu aku tepuk2, dia tdo balik
sampai lar ke siang.

(-_______-)

No comments: