Iklan

Monday, January 2, 2012

Alhamdulillah~8 months sudah

Salam

2.1.2012
fahiim hanania dh berumur 8 bulan
arini plak betul2 sama time aku lahirkan fahiim aritu,
masa tu labour day bersamaan ari ahad n ari isnin cuti
ni plak new year ari ahad n ari isnin bersamaan 2 aribulan cuti... hohoho

arini aku nk cita perkembangan fahiim hanania
byk benda yg dia dah belajar,
bole tahan juga lasaknya

~dia dah bole merangkak tapi slow2 n bila dia rasa cam lambat jer, dia menyusur cam askar tu, kalo menyusur dia laju...


~kalo tdo, abes satu katil dia merayap, sampaikan aku n abg k tdo bersepah2 semata2 nk bagi dia selesa


~fahiim dah bole naik tangga, hoho tp kena jaga gak kalo tak tergolek
~dia suka melutut sambil pegang tangan aku, lepas tu dia lepaskan tangan, nasib tak baik tergolek ke belakang


~suka panjat sofa n meniti macam dah nak jalan jer


~mulut pn bole tahan bising, bebel2


~kalo pg umah org yg dia tak kenal or dah lama tak jumpa, msti dia pegang kuat2 baju aku, kalau org tu amik konfem nangis, tggu lama sket baru ok


~gigi dah ada 5 batang
pastu suka senyum sambil tunjuk gigi

~suka makan bubur nasi + puree apple n carrot, abes 1 mangkuk


~berat skang 9++ kg, nnt 9.1 ada appointment ngan kk baru tau berapa berat dia tuk 8months

~kalau tgk aku pakai tudung, konfem nangis sbb nk ikut pg jejalan


~selalu aku pg keje, fahiim still tdo lagi so takde mslh lar nangis tgk mama nk pg keje tapi fahiim terbalik plak, aku balik keje dia nangis sbb nk suh aku dukung n nk jejalan...


~suka tgk iklan, paling dia suka iklan susu dutch lady yg ada budak pompuan menjerit tu, sejak tgk iklan tu suka sangat tiru cam budak tu


~pastu kalo ada iklan yg ada lagu, dia goyangkan badan dia kononnya menari lar tu


~tersangat lar aktif skang ni, kalo pukul 10:30 tak bwk dia msk bilik, mmg tak tdo lar sampai kul 12


~nak pakai diaper pn dh susah, nk kena beli drpyers drypant or mamy poko easy-fit pant

mmg banyak lar perkembangan dak demok ni, kejap jer masa berlalu, teringat mula2 dulu, senang jer jaga fahiim, skang dah tak leh duk diam hehe

2 comments:

^^nu[dd]yra^^ said...

ok...fahiim dah 8 bulan....fahiim nak adik boleh?hahahhahahhaha~

deela~ said...

hahaha no.no.no

adik fahiim 3taun setengah lagi, insyaAllah kalau ada rezeki =)