Iklan

Tuesday, August 24, 2010

Setem dh naik aku xtau pn...

Salam Ari Selasa

Semalam bos aku bagi surat suruh pos pastu dia nk bagi duit setem, aku cakap takpe lar 30sen jer... chewah kira cam aku belanja dia lar tu =P
tadi baru aku pg pejabat pos, nasib tak ramai orang kat situ
pastu aku tunggu makcik pos tu bergosip dulu baru dia datang

Makcik Pos : Nak beli apa?
Aku : Bagi saya setem 30sen, 4keping
(dengan muka selamba)
Makcik Pos : U tau tak harga setem sekarang dah naik
Aku : tak tau pn, abes surat camni bape sen?
Makcik Pos : Sekarang paling minima setem 60sen jer 
Aku : owh kalau camtu bagi 2 jer lar setem 60sen, saya tak tahu pn dah naik, tak masuk paper pn
(hik3 yakin jer aku cakap xmasuk paper =P)
Makcik Pos : ada, keluar kat tv...
Aku : Owh Terima Kasih Ye

Patut lar aku baca notis kat pejabat pos tu tulis kalau untuk kad raya, ada diskaun guna setem 50sen kemana2 jua n apa2 saiz pn bole, dulu kad raya, 20sen pun bole sampai... hik3

klik link ni utk info =)

2 comments:

Wansteddy Tales said...

kekeke... kelakar pulak baca kisah deela ni. betul deela, akk pn baru tau setem nek harga rm0.60 bermula 1 julai lepas. Akk kan suka follow contest magazine, sekali tu posmen pulangkan balik poskad akak. bising dah akak. rupanya setem nek harga. gitu...

ShazlinaSaad said...

hehe mmg pon..akak anto surat hari 2 pon camtu juge