Iklan

Friday, July 16, 2010

Masakan Pertama tuk Suamiku

Salam... yang sebetulnya tajuk di atas ialah,
MASAKAN PERTAMA TUK DIRI SENDIRI hahaha

cerita dia begini, last sunday mak n ayah dtg lepak umah aku setelah seminggu di umah kak nyah, so tu lar aku agak kebzan nk mengupdate blog yg xseberapa ni (merendah diri =P) 
mak kan sakit mata so dia xleh nk masak, maka dengan ini aku kena lar masak tp dengan rela ek bkn paksaan.
ari pertama mak ajar aku masak telur mata masak sweet n sour ngan ikan bilis masak kicap, mak duk kat ujung dapur sbb takut mata terkena asap... 1-1 arahan mak aku ikut, xkisah lar caner pn kn, janji aku yg buat suma dari A sampai Z...
asben aku, Abg K pn turut serta, rajin plak dia sambil tu dia gelak2 tgk aku masak, maklum lar aku mmg xpenah masak kecuali masak air n maggi, ngeh3 (pemalas pnya budak!) 
yang tu masak senang jer kan, pastu ari kedua aku masak ayam masak merah dengan jayanya... he3
tapi mmg kelakar lar byk kali rasa sedap ke x pastu byk kali gak lar letak garam n gula, baru lar rasa ok cam mak aku masak... btol xtipu, xcaya tnya Abg K, mak n ayah... 
senang jer nk masak, selama arini xnk ambik tau, he3 biasa lar anak bongsu, org kata manja, aku xkata ek...


ayam masak merah in progress


muka si poyo yg baru nk masak



taraaa... ini lar ayam masak merah =)

pasni nk masak pe lar plak... he3 semenjak 2 menjak ni, rasa excited jer duk kat dapur,sejak mak datang aritu, dapur aku makin meriah, dulu aku xde macam ni, agaknya naluri sebagai isteri ni datang automatik kot... =)

3 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

aha...masak ni mmg sng je kak..

sbb tu kita pmpn kena pndai masak.
sy pon ank bongsu gak.but i love cooking ;)

*∽ IZAN ∽* said...

K.Izan faham perasaan Deela.... sebab K.Izan dulu pun ada amek gambar masakan pertama untuk suami ku jugaa! ha ha ha...!!!!

teruskan ke'excited'an tu.. tak per.. bila lagii.. sama la kita.. he he he

deela~ said...

sugar2~ ye lar skang, i love cooking too... he3 =P

Kak Izan~ hahahah sama lar plak... biasa lar baru kawen kan, =)