Iklan

Wednesday, May 5, 2010

Nyum...Nyum...

Hua3 smlm aku demam plak, xsempat nk update blog...
ahd aritu mak aku masak best giler, ada ayam goreng tepung, sotong masak sambal, sayur, n yg paling dinanti2 ialah sup jagung... bagi sesiapa yg nk try, aku ada letak resipi kat bwh, sng jer nk masak sup jagung ni, rasa dia pn sgt2 terbaek!
kalo korang tengok pic kat bawah ni gerenti lar terus rasa lapar, aku pn rasa camtu... Ya Ampun sedap banget lar mak aku masak, bila lar aku leh masak cam dia kn... =P

Sup Jagung

Bahan2
ayam,
jagung,
tomato buah,
bawang merah,
bawang putih,
halia,
kiub ayam,
garam,
air

Cara2
1) tumbuk bawang putih, bawang merah, halia sampai lebam hancur
2) tumis bahan di atas smpai garing
3) masukkan air secukupnya
4) masukkan ayam & biar hingga mendidih
5) masukkan jagung
6) masukkan 1 kiub ayam , garam secukup rasa
7) lastly masukkan bawang besar (dibelah 4) n tomato

SIAP... nyum3

No comments: