Iklan

Sunday, March 14, 2010

19 Hari Sesat Di Gunung Tahan...?

Mungkinkah kita dapat bertahan di dalam kawasan gunung selama 19 hari tanpa makanan dan hanya meneguk air sebagai penghilang lapar dan dahaga? Tentu ramai yang mengakui tidak sanggup malah mengimpikan pun pasti tidak mahu.

Percaya atau tidak Nur Umaisarah Sameaun atau lebih dikenali dengan nama Umai telah berjaya melepasi halangan itu.Berbekalkan semangat yang cukup kuat, beliau yang sesat tatkala mahu menikmati panorama indah pokok bonsai di kawasan berdekatan, meneruskan perjuangan merentas kawasan hutan rimba.

Walaupun pelbagai dugaan yang menimpa dalam usaha beliau untuk mencari jalan keluar hingga tersasar jauh membuat beliau semakin kental setelah apa yang
aha... bkn aku yg sesat, td aku pg MPH tgk buku n terjumpa buku ni, lama dh aku cari tp bila pg kedai buku jer terlupa lak, kalo aku lalu kat hutan2 or gunung2, baru aku igt nk cari buku ni... aku slalu bygkn caner kalo aku yg sesat kat gunung 2? ntah lar xleh nk bygkn.

No comments: